Hyundai Santa Cruz Forum banner
21 - 40 of 1,085 Posts
Ik was me er altijd van bewust op de Maverick. Het zou zo fijn zijn om zo'n lijst te hebben voor de Cruz...
Zeker weten. Dus ofwel de SC is overgebouwd en heeft deze dingen niet nodig, of Hyundai heeft geen idee van het soort misbruik dat slepen veroorzaakt. Blij dat er 10 jaar garantie is.

Even hardop nadenken, bijvoorbeeld, als je de radiator iets te groot ontwerpt en produceert, zou deze de extra belasting van het slepen aankunnen. Eén onderdeel kan zowel de normale als de sleepcapaciteit dekken. Minder onderdelen om op voorraad te hebben en te inventariseren, een eenvoudigere assemblagelijn. Misschien kosteneffectiever dan het ontwerpen en produceren van twee verschillende onderdelen. Het KISS-principe. Misschien gewoon de sleepcapaciteit in de weinige benodigde onderdelen bouwen in plaats van een normaal voertuig en een sleepvoertuig te bouwen.

Discussion starter · #24 ·
Dat is logisch gezien het basismodel een capaciteit van 3500 lbs heeft. U heeft dus waarschijnlijk gelijk dat de "interne onderdelen" vooraf zijn ontworpen om te slepen.

Het probleem dat de meesten van ons hebben, is dat het niet meer dan 1500 lbs kan slepen zonder aanhangerremmen, met of zonder turbo.

Het zou geweldig zijn om een goed en volledig gedocumenteerde "dit is wat je nodig hebt om tot de capaciteit te slepen" te zien.

Zoals het Ford 4K-pakket.

Het probleem dat de meesten van ons hebben, is dat het niet meer dan 1500 lbs kan trekken zonder aanhangerremmen, met of zonder turbo.
Ik vraag me af hoeveel daarvan CYA is van de advocaten. Mijn aanhanger heeft geen remmen en mijn 20 jaar oude Dakota heeft trommelremmen achter, maar presteert nog steeds prima met ongeveer 2.500 lbs erachter. Toegegeven, ik ben in het vlakke FL, wat als valsspelen aanvoelt.

Wacht... is dat een Mojave Sand? (Best moeilijk te zien aan je profielfoto.) :unsure:

Ik keek onder de Santa Cruz. In het compartiment onder de achterste wielkast aan de bestuurderskant zit een varkensstaart. Ik neem aan dat dit de View attachment 1360 plug-and-play aanhangerbedradingsboom is. Heeft iemand anders dit opgemerkt?
Ja... daar gaat hij volgens de installatie-instructies (y)

Attachments

Discussion starter · #32 ·
Goed om te zien dat de stekker SantaCruzn. Dat zou voor een aanhangerrembediening op het dashboard moeten zijn.

Bokey, ik denk niet dat dat overeenkomt met wat je hebt gepost? Wat de pdf laat zien is de 4-pins bedrading bij de trekhaak.

Maar ik ben geneigd zelfs simpele dingen te missen.

Goed om te zien dat SantaCruzn reclame maakt. Dat zou voor een aanhangerrembediening op het dashboard moeten zijn.

Bokey, ik denk niet dat dat overeenkomt met wat je hebt gepost? Wat de pdf laat zien is de 4-pins bedrading bij de trekhaak.

Maar ik ben geneigd zelfs simpele dingen te missen.
Zie afbeelding 4. 4 en 7 passen er allebei in. Maar ik zou willen toevoegen dat dit ook de plek zou moeten zijn om een remcontroller toe te voegen. De controller wijzigt het signaal om de aanhangerremmen te activeren (instelbaar per spanning). De controller is in feite een doorvoer voor sommige pinnen... andere pinnen hebben hun signaal gewijzigd wanneer u remt. Omdat er geen controllers van derden zijn, tonen ze die informatie nog niet. Er is een BT-controller die hetzelfde doet, maar in de 7-pins stekker bij de trekhaak wordt gestoken.

Voor elke recente controller die ik heb geïnstalleerd, is er een kabel waarbij het ene uiteinde in de controller gaat, het andere uiteinde een "T"-connector is. Die "T"-connector gaat tussen de fabrieksaansluiting en de kabel, die naar de bumper loopt.

Het is moeilijk om 100% zeker te weten totdat er een controller van een derde partij uitkomt. Ik ben benieuwd of ze een manier hebben overgelaten om het controller-uiteinde naar de binnenkant van de cabine te laten lopen om te worden gemonteerd. Dodge is hetzelfde, maar het wordt onder het dashboard aangesloten. Dat maakt het gemakkelijk om de controller onder het dashboard te monteren. Zijn er stekkers of gaten in de buurt waar dat kan gebeuren?

Dit is niet zo ingewikkeld... hieronder staan de feiten zoals we ze momenteel kennen -

#1 Alle SC-modellen zijn voorgebedraad voor een aanhangerharnas. De pigtail hierboven afgebeeld maakt het mogelijk om zo'n harnas toe te voegen, het is volledig plug-n-play, iedereen die tie-wraps kan gebruiken, kan deze klus klaren.

#2 De momenteel beschikbare 4-pins harnas bedient alleen de verlichting van de aanhanger. Als het gewicht van uw aanhanger onder de limiet ligt OF uw staat geen aanhangerremmen vereist OF als uw aanhanger geen remmen heeft (zoals de mijne), dan zit u op dit punt goed.

#3 Als #2 om welke reden dan ook niet op u van toepassing is, dan heeft u een 7-pins connector plus een remcontroller nodig. Dit geeft u de extra draden die nodig zijn om de aanhangerremmen te bedienen en de aanhangerverlichting van stroom te voorzien.

#4 De 7-pins harnas is nog niet verkrijgbaar bij Hyundai, maar het onderdeel komt eraan (onderdeelnummer K5F61AU400) welkom bij het bezit van een gloednieuw voertuig met beperkte ondersteuning en onderdelen tijdens de lancering. Er is echter een Kia-onderdeel (#S9F67-AC500) beschikbaar dat lijkt te passen. Dit zou plug-n-play moeten zijn.

#5 U kunt een 4-pins naar 7-pins converteren via een aftermarket plug-n-play harnas. Ga naar Amazon en je zult er genoeg vinden, zorg er wel voor dat het niet alleen een adapter is, maar ook daadwerkelijk de draden heeft die nodig zijn om #6 te installeren. Bijvoorbeeld deze: Amazon.com: CURT 57672 Dual-Output 4-Way Flat Vehicle-Side to 7-Way RV Blade Trailer Wiring Adapter , Black: Automotive

#6 Om de aanhangerremmen daadwerkelijk te bedienen met de 7-pins heeft u een aparte remcontroller nodig. Dit is een kleine zwarte doos die de magie doet. Hyundai maakt geen enkel onderdeel van die aard, dus het zal van de aftermarket moeten komen.

#7 Normaal gesproken wordt de remcontroller onder het dashboard bedraad met een knop van een of andere aard om de gevoeligheid en het vermogen van de remmen aan te passen. We weten nog niet of deze draden onder het dashboard op de SC beschikbaar zijn.

#8 Om het probleem van #7 te elimineren, kunt u een draadloze controller aanschaffen.

#9 Geen reden om het wiel opnieuw uit te vinden, want Hyundai Palisade-eigenaren hebben deze 7-pins remcontroller-pijn al doorgemaakt, ze hebben al het huiswerk voor ons gedaan, volg hun advies: 2021 7-pins harnas

Als ik het mis heb (gebeurt de hele tijd, vraag het maar aan mijn vrouw), corrigeer me dan en ik zal deze post bewerken.

... #6 om de aanhangerremmen daadwerkelijk te bedienen met de 7-polige stekker, heb je een aparte remcontroller nodig. Dit is een klein zwart kastje dat de magie doet. Hyundai maakt GEEN zo'n onderdeel, dus het zal van de aftermarket moeten komen.
Voeg "niet" in.

Geweldige info.

• Like
Reactions: JMII
Ik heb het gevoel dat we alleen heel, HEEL lichte sleeprecensies zullen zien. Zoals een jetski, een of twee crossmotoren.
Ik wil mijn auto naar het circuit kunnen slepen. Hij is legaal op de weg, maar het is niet praktisch om naar de circuits buiten de stad te rijden. Zelfs bij 5000# lijkt het krap te worden, maar ik heb geen ervaring met slepen. Mijn auto weegt momenteel ongeveer 2750# en een lichte aanhanger ongeveer 1500#. Ik zag een nog lichtere aanhanger van 1060# en hoewel de afmetingen van de laadvloer groot genoeg zijn, is het SUPER krap. Ik gok dat ik moet kijken naar een aanhanger met wat speling. Als iemand verstand heeft van het slepen van auto's, zou ik alle informatie die je hebt om te delen, op prijs stellen.

21 - 40 of 1,085 Posts