Hyundai Santa Cruz Forum banner
81 - 100 of 1,085 Posts
Blijkbaar kun je ze helemaal niet in Canada kopen. Het enige accessoire hier tot nu toe lijkt een blokverwarmer te zijn. LOL Geen trekhaak, geen dakdragers... nada. Het accessoire-spel is zooooooo zwak!!

Het is ook echt vreemd dat je de trekhaak en de OEM 4-pins kabelboom kunt kopen voor $700 of dat je ze apart kunt kopen voor $630 op Hyundaishop.
Of je kunt ze voor $450 in de fabriek laten installeren. ;)

Kon dat niet in Canada doen. Was geen optie. Dealer heeft nog steeds geen ETA wanneer de trekhaak hier beschikbaar zal zijn.
Waarschijnlijk een 7-pins ding voor jullie in het noorden met al jullie motor/trans-combinaties die Turbo/DCT's zijn. Ik weet dat de man die de sleeptest in Canada deed, er een op hun testvoertuig had (trekhaak, geen 7-pins).

We weten allemaal dat de aftermarket-eenheden veel goedkoper zullen zijn als ze op de markt komen. Hopelijk heeft Hyundai tegen die tijd een fabriek 7-pins plug & play.

Wat ik hilarisch vind, is dat Hyundai DEZE onderdelen WEL heeft. Ze hebben ze tentoongesteld op media-/YouTube-evenementen. Ze lieten zelfs de 7-pins connector zien in de TFL-video. En toch... op de een of andere manier... bestaat er niets van in de echte wereld. Zelfs geen onderdeelnummers voor sommige ervan. Zelfs geen opties om dingen te pre-orderen voor wanneer ze UITEINDELIJK beschikbaar komen. Het is ongelooflijk kortzichtig van ze, net als al het andere bij deze lancering... dus ik denk dat ik me eigenlijk niet zou moeten verbazen. LOL Ik kon de hoeveelheid reacties van vrienden/familie gisteren niet geloven toen ik wat foto's van mijn proefrit plaatste en niemand enig idee had wat het was of wie het überhaupt gemaakt had. Gevolgd door: "Hyundai maakt een truck??" Zelfs als er nog geen voorraad is, rechtvaardigt dat niet het falen om het te vermarkten. Bronco-kopers hebben ongeveer twee jaar gewacht - maar ze wisten dat hij eraan kwam, Ford heeft hem opgepompt, zelfs als bijna niemand er een kon krijgen voor een paar jaar. Ford heeft Hyundai ook overtroffen met de marketing van de Maverick. Zelfs als het even duurt voordat je de straat op kunt lopen en er een kunt kopen, hebben mensen erover gehoord.

Ik denk dat ze de oude 'Field of Dreams'-truc proberen... als je het bouwt, zullen ze komen. Hopelijk. LOL

Discussion starter · #88 · (Edited)
Datapunt. Mijn dealer belde me gisteren en zei dat mijn bestelde Hampton, Limited, Green Leather was gearriveerd.

Ik vroeg (opnieuw) naar de beschikbaarheid van de trekhaak en 7-polige stekker, geen duidelijk antwoord behalve aftermarket, dus ik heb mijn bestelling officieel geannuleerd.

Leuk weetje, de auto wordt teruggestuurd naar Hyundai Canada, niet toegewezen aan de inventaris van de dealer.

De verkoper was geweldig, de dealer was geweldig, hun parts manager was erg begripvol.

Ik kom er misschien op terug... maar ik MOEST weglopen. Het doel van mijn aankoop van een voertuig is om meteen mijn 3500 pond zware caravan en mijn 2500 pond zware boot te trekken.

Als ik dit niet kan doen met een origineel uitgerust voertuig of met door de fabrikant gegarandeerde, door de dealer geïnstalleerde apparatuur en in overeenstemming met de toepasselijke lokale wetgeving, is het voor mij geen optie.

Ik zal niet degene zijn die de rekening betaalt, ongeacht hoeveel mensen me vertellen: "Het komt goed". Meegemaakt, gedaan, ga niet terug.

De schuld ligt bij mij omdat ik heb geluisterd naar het eerste stukje marketing dat uitkwam met de officiële, formele aankondiging van de specificaties van de Cruz, inclusief de trekgewicht van 3500/5000 pond.

Gegeven punt. Mijn dealer belde me gisteren en zei dat mijn bestelde Hampton, Limited, Green Leather was gearriveerd.
Ik dacht dat alle Limited's met een trekhaak kwamen? Nu is de eenhoorn met 7 hoorns nog steeds een mysterie.
🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄

Discussion starter · #92 ·
Ja, de late beschikbaarheid zonder tijdlijn is voor mij de dealbreaker.

Binnenkort vroeg ik of ik in plaats daarvan een nieuwe Palisade kon kopen, met trekhaak en 7-pins stekker. De dealer zei dat Hyundai al meer dan een jaar zegt dat het "eraan komt".

Als direct slepen niet belangrijk is, ga er dan voor. Dit zijn geen vergelijkbare spatbordverbreders... FFS.

Ja, de late beschikbaarheid zonder tijdlijn is voor mij de dealbreaker.

Binnenkort vroeg ik of ik in plaats daarvan een nieuwe Palisade kon kopen, met trekhaak en 7-pins. De dealer zei dat Hyundai al meer dan een jaar zegt dat het "eraan komt".

Als direct slepen niet belangrijk is, ga er dan voor. Dit is niet te vergelijken met spatbordverbreders... FFS.
Tijd voor een Telluride? Kia heeft de 7-PIN adapter beschikbaar. Het is moeilijk om fout te gaan met een Telluride met de twin-turbo 6.. dezelfde motor in de Genesis-modellen. Ik heb een paar Tellurides gereden en ze zijn ECHT mooi. Ik heb er verschillende gezien met de trekhaak / 7-pins op de So Cal-terreinen.

Hoe dan ook... Ik wens je het beste bij het vinden van een trekvoertuig dat aan je behoeften voldoet. (y)(y)(y)

Gegevenspunt. Mijn dealer belde me gisteren en zei dat mijn Hampton, Limited, Green Leather, zoals besteld, was aangekomen.

Ik vroeg (opnieuw) naar de beschikbaarheid van de trekhaak en 7-polige stekker (opnieuw), geen direct antwoord behalve aftermarket, dus ik heb mijn bestelling officieel geannuleerd.

Leuk weetje, de auto wordt teruggestuurd naar Hyundai Canada, niet toegewezen aan de voorraad van de dealer.

De verkoper was geweldig, de dealer was geweldig, hun parts manager was zeer begripvol.

Ik zou er misschien op terugkomen... maar ik MOEST weglopen. Het doel van mijn aankoop van een voertuig is om mijn 3500 pond zware caravan en 2500 pond zware boot te slepen, meteen.

Als ik dit niet kan doen met een origineel uitgerust voertuig of met door de fabrikant gegarandeerde, door de dealer geïnstalleerde apparatuur en in overeenstemming met de toepasselijke lokale wetgeving, is het voor mij geen optie.

Ik zal niet degene zijn die de zak vasthoudt, ongeacht hoeveel mensen me vertellen "het komt goed". Ben er geweest, heb dat gedaan, ga niet terug.

De schuld ligt bij mij omdat ik naar het eerste stukje marketing heb geluisterd dat uitkwam met de officiële, formele aankondiging van de specificaties van de Cruz, inclusief de trekgewicht van 3500/5000 pond.
Ik begrijp uw positie volledig! Ik ben op datzelfde punt. De verkoper met wie ik spreek, wil echt dat ik een SC kom proefrijden, maar ik heb besloten te wachten. Ik vermoed dat de meeste potentiële klanten niet dicht bij de limiet zullen slepen, dus het kan Hyundai niet schelen. Zelfs 2500 lbs op zo'n licht voertuig zou me nerveus maken zonder aanhangerremmen. Op mijn broers F250 zou het geen probleem zijn, maar zijn voertuig is in principe van de grond af gemaakt om te slepen. Ik denk dat Hyundai California een geweldig voertuig heeft ontworpen, maar Hyundai heeft gefaald in de uitvoering. Misschien kan ik volgend jaar een Red N-Line-versie krijgen. ;-)

Zelfs 2500 lbs op zo'n licht voertuig zouden me nerveus maken zonder aanhangerremmen.
De SC weegt ongeveer hetzelfde als mijn huidige Dakota en meer dan mijn oude Ranger. Sterker nog, ik zou de SC meer vertrouwen, aangezien mijn vorige trucks trommelremmen achter hadden zonder ABS. Mijn aanhanger heeft niet eens remmen, gezien het gewicht (minder dan 3.000 lbs) is het niet verplicht in mijn staat.

De SC weegt ongeveer evenveel als mijn huidige Dakota en meer dan mijn oude Ranger. Sterker nog, ik zou de SC meer vertrouwen, aangezien mijn vorige trucks trommelremmen achter hadden zonder ABS. Mijn aanhanger heeft niet eens remmen, gezien het gewicht (minder dan 3.000 lbs) is het niet verplicht in mijn staat.
Ik weet niet zeker wat je punt is, behalve dat je meer gaat slepen dan de ongeremde limiet van Hyundai en dat je je daar prettig bij voelt. Ik geloof dat onze situaties heel verschillend zijn. Ik woon in het noordwesten van de Stille Oceaan met veel heuvels, bergen en regen. Ik heb een aanhanger van 20 voet lang met aanhangerremmen en een 7-pins harnas nodig. Mijn Colorado werd geleverd met alle benodigde apparatuur behalve de aanhangerrem, maar er was een video over hoe je er een installeert. Ik denk niet dat het onredelijk is om hetzelfde te willen in de vervanging ervan.

Heeft iemand gezien wat de trekhaak als rating heeft? Klasse 3 of Klasse 4?

Kan deze ook worden gebruikt met een gewichtsverdelingsopstelling?

Een klasse 3 trekhaak is meestal beoordeeld op 5.000 pond of 6.000 pond met een gewichtsverdelingshaak. Dus ik ben benieuwd hoe de fabriekstrekhaak is opgezet.

Dat kan een andere reden zijn voor mij om te wachten op een aftermarket-aanbod.

Ik woon in de Pacific Northwest met veel heuvels, bergen en regen. Ik heb een aanhanger van 20 voet lang met aanhangerremmen en een 7-pins harnas nodig. Mijn Colorado werd geleverd met alle benodigde apparatuur behalve de aanhangerrem, maar er was een video over hoe je er een installeert. Ik denk niet dat het onredelijk is om hetzelfde te willen in de vervanging ervan.
Zeker, dan heb je de remopstelling nodig (y) Maar het echte probleem is niet de 7-pins - waarvan we weten dat die eraan komt - de echte valkuil is de remcontroller.

Het klinkt er echter naar dat je Colorado dezelfde beperking had - remcontroller apart verkrijgbaar, enige montage vereist.

81 - 100 of 1,085 Posts