Hyundai Santa Cruz Forum banner
301 - 320 of 1,085 Posts
Ik was verrast te horen dat de hierboven genoemde Canadese professionele installateur dezelfde 4-weg Curt #56420 plug-and-play computerunit gebruikt en de rest van de 7-weg zelf bedraadt, dus ze maken in feite hun eigen 4-weg naar 7-weg bedrading vanaf nul.
Ja. Het lijkt erop dat hij de 4- naar 7-weg heeft gemaakt, aangezien er geen extra onderdeel voor wordt vermeld. (Zie bijgevoegde factuur.) Tenzij ze iets anders zijn vergeten te vermelden? Ik besloot hem niet vast te laten bedraden voor een remcontroller, maar hij heeft wel bedrading aangelegd voor stroomvoorziening voor het geval ik een bluetooth-controller krijg. (Ik heb nog niet eens een aanhanger!)

Ik herinner me dat hij zei dat hij de remdraad had afgesloten, dus wat hij ook gebruikte, had het? (Wat voor mij niet echt logisch is als hij de 7-weg vanaf nul maakt, dus misschien heb ik hem verkeerd begrepen.) Toen verlengde hij het allemaal om dichter bij de trekhaak te zitten. Ik heb geen idee waarom Hyundai hun bedrading zo ver weg heeft. Het is zo mooi en schoon op deze manier (in tegenstelling tot mijn trucklet!), en het is netjes onder de bumper weggestopt. Het steekt helemaal niet uit.

Als je foto's wilt van wat hij eronder heeft gedaan, laat het me dan weten. Ik heb deze net snel gemaakt toen ik thuiskwam. Dit was ook hun eerste bedrading van een SC-trekhaak. Degene die ze vorige week hebben gedaan, was alleen de trekhaak zonder bedrading. Hij zei dat toen hij eronder keek en het allemaal daar zag (ik denk dat hij de 4-weg pre-bedrading bedoelde?), hij goud was.

De factuur toont 45 minuten voor het installeren van de trekhaak en 75 minuten voor de bedrading en de installatie van de beugel. En dit was Hitch House.

Image

GOED NIEUWS ONTVANGEN VAN U-HAUL VANDAAG!
Mijn trekhaak is eindelijk verzonden en komt naar verwachting op 28 november aan.

Dit zou de zorgen over de beschikbaarheid van de 7-pins kabelboom moeten wegnemen: vandaag heb ik de Kia Telluride 7-pins kabelboom op de SC geïnstalleerd, en hij werkt! Eenvoudige installatie voor deze soms mechanisch uitgedaagde kerel. Totaal plug and play. Alles werkt volgens de 7-weg connector tester! Praat over een zucht van verlichting. Trekhaak zou over een paar dagen moeten arriveren, alles op tijd geïnstalleerd voor een kampeertrip volgende week :)
Groeten,

Ik heb onlangs de SC HTRAC gekocht en uw bericht gevonden over het gebruik van het Telluride-onderdeel, aangezien Hyundai het onderdeel nog niet heeft geproduceerd (wat vreemd is gezien het feit dat Hyundai eigenaar is van Kia). Ik wou dat ik uw bericht een paar dagen eerder had gezien, want ik heb net de 4-pins platte stekker op mijn SC geïnstalleerd en ik zou een 4-pins naar 7-pins adapter gebruiken, zoals ik deed met mijn Santa Fe.

Ik zocht naar installatie-instructies voor de 7-pins Telluride, maar het lijkt erop dat Kia niet zo open is over installaties als hun zusterbedrijf voor Hyundai-accessoires. Hyundai voegde zelfs een zware 7-weg plaatbevestiging toe die aan de 4-pins houder werd bevestigd met de trekhaak.

Toen ik een 7-weg adapter op mijn 2020 Santa Fe HTRAC installeerde zodat ik remmen kon hebben, moest ik een stroomkabel naar de accu leggen om remmen te hebben. Sluit het 7-pins Kia-onderdeel op dezelfde plaats aan als de 4-pins Hyundai; is het gewoon een kwestie van ze verwisselen?

Bevestigt het 7-pins onderdeel van Kia op dezelfde plaats als de 4-pins van Hyundai; is het gewoon een kwestie van ze verwisselen?
Ja, plug-n-play. De instructies zijn hetzelfde, ongeacht welke kabelboom u gebruikt.

Dit is heel eenvoudig:
1) Als u aanhangerremmen* nodig heeft, MOET u de 7-pins kabelboom PLUS een remcontroller aanschaffen.
2) De remcontroller kan onder het dashboard worden bedraad OF u vermijdt die rommel en neemt een draadloze controller.
3) Kunt u een 4-naar-7 conversie doen? Ja, maar het vereist extra bedrading. Daarom zie ik geen goede reden om deze route te volgen, aangezien is bevestigd dat de 7-pins van Kia werkt. Maak u geen zorgen dat de verpakking Kia in plaats van Hyundai zegt, het is dezelfde stekker.
4) Als uw aanhanger geen remmen heeft, kunt u de 7- naar 4-pins gemakkelijk omzetten op de stekkerlocatie. Ik heb deze exacte opstelling al meer dan 20 jaar gebruikt op mijn Dakota voor twee verschillende boottrailers.

*Zelfs als u geen aanhangerremmen heeft, zou ik toch de 7-pins installeren, omdat deze uw installatie toekomstbestendig maakt en u in staat stelt om elke aanhanger te slepen met een 7-naar-4-pins adapter.

Handige links: (als onderdelen niet op voorraad zijn, zoek dan naar de onderdeelnummers voor andere retailers)
Kia 7-pins kabelboom - Onderdeel #S9F67-AC500 = 2020-2022 Kia Telluride Trailer Tow Harness S9F67-AC500 Kia Parts Store Kia Wholesale Parts Phoenix Dallas San Francisco Los Angeles Bay Area | Kia Parts Store
Draadloze remcontroller - Curt Echo #51180 = www.amazon.com/CURT-51180-Controller-Bluetooth-Enabled-Proportional/dp/B07JQ99SDD/
7-naar-4-pins converter - Curt #57245 = https://www.amazon.com/57245-7-Way-Electrical-Adapter-Tester/dp/B00HG17URC/
Installatie van bedrade remcontroller onder het dashboard: De officiële Santa Cruz Towing Thread Merk REDARC getoond, maar anderen zullen vergelijkbaar zijn.

Ik hoop echt dat Hyundai dit draadje leest en alle zorgen en verwarring begrijpt die ze hebben veroorzaakt door de trekhaak niet klaar te hebben bij de lancering van het voertuig. Ik hoop ook dat wanneer Hyundai daadwerkelijk de complete 7-blads elektrische remmen aanhangwagenopstelling aanbiedt, de stekker ook een 4-pins naast de 7-blads zal hebben, zoals zoveel aftermarket-producten. Waarom maakt u het uw klanten niet gemakkelijk, Hyundai?

Ik weet niet of Hyundai dit forum gebruikt, maar het zou zeker veel vragen van eigenaren ophelderen
Er mag geen verwarring zijn voor iemand die dit forum leest.

Wat @JMII in zijn laatste bericht in deze thread heeft gezegd, is een feit en is vele malen gevalideerd in andere threads op Santa Cruz Forums.

Ja; dit is een rommeltje met de SC. Zelfs de documentatie over de bedrading in de Hyundai serviceportal was onjuist totdat ik hen erop wees.

Over de opmerking over remcontrollers. Ik zie veel mensen praten over het vermijden van het gedoe van het installeren van een remcontroller aan de voorkant en hoewel ik het ermee eens ben dat het een gedoe kan zijn, ben ik persoonlijk die kant op gegaan omdat

1) de bedrading er al is
2) Ik de recensies voor de curt echo (draadloze remcontroller) heb gelezen en ik wilde elke kans op Bluetooth/draadloze verbindingsproblemen vermijden.

Dat gezegd hebbende en met de kennis van nu, zou ik niet meer voor de REDARC remcontroller gaan. Je moet de module ergens onder het dashboard verstoppen en de draaiknop op de een of andere manier op het dashboard monteren. De SC heeft niet echt een goede plek om de module op te bergen en de ideale plek voor de draaiknop was een PITA om te bereiken/eruit te halen.

IMO, het beste/gemakkelijkste om te doen is om iets als een prodigy P3 te nemen en deze op het zekeringkastdeksel te monteren. De kabel wordt gewoon onder het dashboard aangesloten en je kunt het zekeringkastdeksel gemakkelijk vervangen als je besluit te verkopen en de remcontroller eruit wilt halen. Het zou ongeveer 20 minuten duren om te installeren en voorkomt eventuele verbindingsproblemen met een draadloze remcontroller.

Net de trekhaak van etrailer geïnstalleerd (eindelijk). Hij is van Curt. De installatie duurde ongeveer 2,5 tot 3 uur voor mij. Ik doe meestal rustig aan als ik aan voertuigen werk. Ik had de band waarschijnlijk helemaal moeten verwijderen in plaats van hem alleen maar te laten zakken. Ik zou aanraden om de 6 montagegaten schoon te maken en de bouten in en uit te draaien voordat je de trekhaak op zijn plaats tilt. Ten slotte zou je geneigd kunnen zijn om de trekhaak van achteren naar voren op zijn plaats te proberen te wrikken. Ik vond het makkelijker om hem min of meer van voor naar achteren uit te lijnen, hem vanaf de bestuurderskant naar binnen te brengen en dan over de uitlaatdemper. Een paar foto's hieronder

TL;DR: De turbo-uitgeruste SC heeft 3 aanhangergerelateerde zekeringen (1 voor 4-pins spullen, 1 voor dedicated 12v, 1 voor aanhangerremcontroller aansluiting). De handleiding is onjuist omdat deze zegt dat deze zekeringen alleen op de niet-turbo zitten. De turbo-uitgeruste SC heeft een 4-pins connector voor een aanhangerremcontroller onder het dashboard (deze is verborgen achter het zekeringpaneel). De technische informatie in de Hyundai tech info is onjuist met betrekking tot dit.

Oké, dit wordt nog verwarrender. De handleiding zegt dus dat de Trailer 2 (Trailer Controller) en Trailer 3 (Trailer Connector) zekeringen alleen op het G4KN (niet-turbo 2.5L) SC-model zitten. Toch heb ik het G4KP (Turbo 2.5L) model en ik heb die zekeringen (De handleiding lijkt IMO achterstevoren).

View attachment 3425

In de zekeringkastschema's hebben noch de G4KN noch de G4KP de genoemde Trailer 2/Trailer 3 zekeringen. Serieus Hyundai, kom op.

Oké. Als je naar de Santa Fe-schema's kijkt, is het logischer. In wezen wordt qua zekeringen Trailer 1 gebruikt voor standaard 4-pins spullen, Trailer 2 voor de remcontroller en Trailer 3 voor de 12v naar de 7-pins. De Santa Fe laat zien dat de Trailer 2 zekering naar een 4-pins connector onder het dashboard gaat. Toont ook dezelfde 6-pins die we in de SC hebben gevonden als de CAN2 diagnose connector. Dus het lijkt erop dat de 2.5T SC de zekeringen heeft voor remcontroller/7-pins, maar nu hoeven we alleen nog maar de connector te vinden om de remcontroller in te bedraden...

De connector voor de remcontroller gevonden. Hij zit achter het zekeringpaneel onder het dashboard:

View attachment 3436
Deze foto is anders dan iemand eerder heeft gepost, maar hij komt wel overeen met de remkabelboom die bij de Kia 7-pins kabelboomkit wordt geleverd?

Veel discussie over de sleepmogelijkheden en de onderdelen en accessoires die nodig zijn om te slepen met een Santa Cruz.

Dus of je nu een atmosferische Cruz hebt, beoordeeld voor 3500 lb slepen of een Turbo en zijn 5.000 lb rating, laten we hier over slepen praten!

Hopen updates te zien over een 7-pins aansluiting die beschikbaar komt. Evenals of er een plug-and-play-ingang komt voor een externe remcontroller.

Nog iemand die van plan is te slepen?

Zo ja, plaats dan foto's en bespreek hier!
Een keer gesleept en een 4-pins naar 7-pins adapter moeten kopen; ongeveer $ 16. (Denver-gebied)... (Hyundai-harnas is 4-pins)

EINDELIJK! Ik heb de Kia 7-pins kabelboom en de REDARC Tow Pro Elite remcontroller geïnstalleerd! Ik heb nog niets om te slepen, maar ik heb een 7-pins tester en vóór de remcontroller werkte alles behalve het remsignaal; nu werkt alles, inclusief het remsignaal. Kostte veel te veel tijd en ik heb onderweg veel geleerd:

1. Betaal niet voor toegang tot hyundaitechinfo.com als u op zoek bent naar bedradingsschema's/details over de aanhangeraansluiting/remcontroller. Ze zijn onjuist en tonen alleen de info voor de niet-turboversie (Hyundai heeft mijn abonnementskosten echter wel terugbetaald).
2. De Kia 7-pins kit is plug-and-play op de 12-pins aanhangerkabelboom onder de achterkant van de truck aan de bestuurderskant
3. De Turbo SC's hebben 2 extra aanhangergerelateerde zekeringen en een 4-pins connector onder het dashboard (achter het zekeringpaneel) voor het vast bedraden van een aanhangerremcontroller
4. Wees gewaarschuwd, als je voor een remcontroller gaat met een doos die je ergens onder het dashboard moet opbergen (dwz de REDARC-controllers), zijn er niet echt goede plekken om hem te monteren/vast te zetten. Zoiets als een Prodigy-remcontroller die aan de buitenkant van de zekeringkastdeksel is gemonteerd, zou veel gemakkelijker te installeren zijn
4. Rommel echt, echt niet met het paneel/de sierlijst direct onder het paneel met de start/stop-knop. Het lijkt erop dat het maar een klein stukje is, maar het loopt eigenlijk helemaal onder het middenscherm/mediasysteem en rond het dashboardkastje en als je het zou moeten vervangen, zou je de middenconsole en bijna alle dashboardpanelen (en het dashboardkastje) eruit moeten halen.

Nu wat foto's!

- De Kia 7-pins kit werd geleverd met een adapter voor de 4-pins onder het dashboard naar onafgewerkte draden. De redarc remcontroller werd geleverd met een adapter van de controller naar onafgewerkte draden. De kleurcodering ertussen kwam overeen, dus ik heb gewoon wat buttk connectoren gebruikt en ze bedekt met elektriciteitstape.

View attachment 3510 View attachment 3511

- De bekabeling aangesloten op de 4-pins achter het zekeringpaneel en toen een plek moeten vinden voor de controllermodule om te zitten. Belangrijk is dat hij vast moet zitten en niet mag bewegen. Uiteindelijk heb ik hem met gorilla tape aan het AC-kanaal onder de middenconsole geplakt en wat klittenbandriemen toegevoegd (toegevoegd na foto's) om er zeker van te zijn dat hij niet beweegt:

View attachment 3513 View attachment 3514

- De knop voor de controller rechts van het stuur gemonteerd. Het paneel waarin dit zich bevindt, is degene die je echt niet wilt verwijderen of vervangen. Had uren kunnen besparen als ik de knop ergens anders had geplaatst:

View attachment 3516
Welk onderdeel van het Kia-remdeel werd niet aangesloten op de Santa Cruz; was het het vierkante witte stuk en waar zit dat onder het dashboard? Zeer gewaardeerd.

Hallo allemaal. Ik heb mijn Hyundai trekhaak succesvol geïnstalleerd met de Kia 7-pins kabelboom. Na het installeren van mijn 1-up fietsenrek, realiseerde ik me dat de achteruitrijlichten worden geblokkeerd door mijn rek omdat ze zo laag zitten. Ik ben nu op zoek naar het toevoegen van een lichtstrip onder de achterklep. Degene die ik bekijk heeft een 4-pins connector voor remmen en richtingaanwijzers, maar een losse draad voor de achteruitrijlichten. Ik wil een 5-pins naar 7-pins adapter gebruiken zodat ik de achteruitrijlichten in de 7-pins kan gebruiken. Dus mijn vraag is, zonder de 4-pins aansluiting van de lichtstrip naar 5-pins te hoeven converteren, kan ik dan simpelweg een pin connector toevoegen aan de achteruitrijlichtdraad zodat ik de 4-pins en achteruitrijpin in de 5-pins female adapter kan steken? Is er een aansluiting voor een 1-pins om dat te doen en is die weerbestendig? Ik heb gezocht en kan niets vinden. Uw hulp wordt zeer gewaardeerd. TIA. Maak ik het ingewikkeld?

TL;DR: De turbo-uitgeruste SC heeft 3 aanhangergerelateerde zekeringen (1 voor 4-pins spullen, 1 voor speciale 12v, 1 voor de aanhangerremcontroller-aansluiting). De handleiding is onjuist omdat deze zekeringen alleen op de niet-turbo zitten. De turbo-uitgeruste SC heeft een 4-pins connector voor een aanhangerremcontroller onder het dashboard (deze is verborgen achter het zekeringpaneel). De technische informatie in de technische info van Hyundai is onjuist met betrekking tot dit.

Oké, dit wordt nog verwarrender. De handleiding zegt dus dat de zekeringen Trailer 2 (Aanhangercontroller) en Trailer 3 (Aanhangeraansluiting) alleen op het G4KN (niet-turbo 2.5L) SC-model zitten. Toch heb ik het G4KP (Turbo 2.5L) model en ik heb die zekeringen (de handleiding lijkt IMO achterstevoren).

View attachment 3425

In de zekeringkastschema's hebben noch de G4KN noch de G4KP de genoemde zekeringen Trailer 2/Trailer 3. Serieus Hyundai, kom op.

Oké. Als je naar de Santa Fe-schema's kijkt, is het logischer. In wezen wordt qua zekeringen Trailer 1 gebruikt voor standaard 4-pins spullen, Trailer 2 voor de remcontroller en Trailer 3 voor de 12v naar de 7-pins. De Santa Fe laat zien dat de zekering Trailer 2 naar een 4-pins connector onder het dashboard gaat. Toont ook dezelfde 6-pins die we in de SC hebben gevonden als de CAN2 diag-connector. Het lijkt er dus op dat de 2.5T SC de zekeringen heeft voor remcontroller/7-pins, maar nu hoef je alleen nog maar de connector te vinden om de remcontroller in te bedraden...

De connector voor de remcontroller gevonden. Hij zit achter het zekeringpaneel onder het dashboard:

View attachment 3436
Ik
EINDELIJK! Ik heb de Kia 7-pins kabelboom en de REDARC Tow Pro Elite remcontroller geïnstalleerd! Ik heb nog niets om te slepen, maar ik heb een 7-pins tester en voordat de remcontroller werkte alles behalve het remsignaal; nu werkt alles inclusief het remsignaal. Kostte veel te veel tijd en ik heb onderweg veel geleerd:

1. Betaal niet voor hyundaitechinfo.com toegang als je op zoek bent naar bedradingsschema's/details over de sleepaansluiting/remcontroller-spullen. Ze zijn onjuist en tonen alleen de info voor de niet-turbo versie (Hyundai heeft mijn abonnementskosten echter terugbetaald).
2. De Kia 7-pins kit is plug-and-play op de 12-pins sleepkabelboom onder de achterkant van de truck aan de bestuurderskant
3. De turbo-uitgeruste SC heeft 2 extra aanhangergerelateerde zekeringen en een 4-pins connector onder het dashboard (achter het zekeringpaneel) voor het vast bedraden van een aanhangerremcontroller
4. Wees gewaarschuwd, als je voor een remcontroller gaat met een doos die je ergens onder het dashboard moet opbergen (dwz de REDARC-modellen), zijn er geen geweldige plekken om hem echt te monteren/vast te zetten. Zoiets als een Prodigy remcontroller die aan de buitenkant van de zekeringkastdeksel is gemonteerd, zou veel gemakkelijker te installeren zijn
4. Rommel echt, echt niet met het paneel/de sierlijst direct onder het paneel met de start/stop-knop. Het lijkt erop dat het maar een klein stukje is, maar het loopt eigenlijk helemaal onder het middenscherm/mediasysteem en rond het dashboardkastje en als je het zou moeten vervangen, zou je de middenconsole en bijna alle dashboardpanelen (en het dashboardkastje) eruit moeten halen.

Nu wat foto's!

- De Kia 7-pins kit werd geleverd met een adapter voor de 4-pins onder het dashboard naar onafgewerkte draden. De redarc remcontroller werd geleverd met een adapter van de controller naar onafgewerkte draden. De kleurcodering ertussen kwam overeen, dus ik heb gewoon wat buttconnectors gebruikt en ze bedekt met isolatietape.

View attachment 3510 View attachment 3511

- De bekabeling aangesloten op de 4-pins achter het zekeringpaneel en toen een plek moest vinden voor de controllermodule. Belangrijk is dat hij vast moet zitten en niet mag bewegen. Uiteindelijk heb ik hem met ducttape aan de AC-buis onder de middenconsole geplakt en wat klittenbandriemen toegevoegd (toegevoegd na de foto's) om er zeker van te zijn dat hij niet beweegt:

View attachment 3513 View attachment 3514

- De knop voor de controller rechts van het stuur gemonteerd. Het paneel waarin dit zich bevindt, is degene die je echt niet wilt verwijderen of vervangen. Had uren kunnen besparen als ik de knop ergens anders had geplaatst:

View attachment 3516
Image
Ik
is dit hetzelfde als je 4-pins? Dit is wat er bij mijn Kia 7-pins kit zat.

Dus mijn vraag is, kan ik, zonder de 4-pins aansluiting van de lichtstrip naar 5 te hoeven converteren, simpelweg een pinconnector toevoegen aan de achteruitrijlichtdraad zodat ik de 4-pins en achteruitrijpin in de 5-pins vrouwelijke adapter kan steken? Is er een aansluiting voor een 1-pins om dat te doen en is deze weerbestendig? Ik heb gezocht en kan niets vinden. Uw hulp wordt zeer gewaardeerd. TIA. Maak ik het ingewikkeld?
Als ik jou was, zou ik de 4-pins mannelijke stekker van de lichtbedrading afknippen en alle vijf de draden direct aansluiten op een 7-pins/blad mannelijke stekker. Dat zou het eenvoudigst en veiligst moeten zijn. Hoe minder adapters en aansluitingen, hoe beter. Dat is tenminste mijn ervaring na ongeveer 25 jaar trailen. Succes.

301 - 320 of 1,085 Posts