Zo ja, plaats dan foto's en bespreek hier!
Ja. Het lijkt erop dat hij de 4- naar 7-weg heeft gemaakt, aangezien er geen extra onderdeel voor wordt vermeld. (Zie bijgevoegde factuur.) Tenzij ze iets anders zijn vergeten te vermelden? Ik besloot hem niet vast te laten bedraden voor een remcontroller, maar hij heeft wel bedrading aangelegd voor stroomvoorziening voor het geval ik een bluetooth-controller krijg. (Ik heb nog niet eens een aanhanger!)Ik was verrast te horen dat de hierboven genoemde Canadese professionele installateur dezelfde 4-weg Curt #56420 plug-and-play computerunit gebruikt en de rest van de 7-weg zelf bedraadt, dus ze maken in feite hun eigen 4-weg naar 7-weg bedrading vanaf nul.
Groeten,Dit zou de zorgen over de beschikbaarheid van de 7-pins kabelboom moeten wegnemen: vandaag heb ik de Kia Telluride 7-pins kabelboom op de SC geïnstalleerd, en hij werkt! Eenvoudige installatie voor deze soms mechanisch uitgedaagde kerel. Totaal plug and play. Alles werkt volgens de 7-weg connector tester! Praat over een zucht van verlichting. Trekhaak zou over een paar dagen moeten arriveren, alles op tijd geïnstalleerd voor een kampeertrip volgende week![]()
Ja, plug-n-play. De instructies zijn hetzelfde, ongeacht welke kabelboom u gebruikt.Bevestigt het 7-pins onderdeel van Kia op dezelfde plaats als de 4-pins van Hyundai; is het gewoon een kwestie van ze verwisselen?
Er mag geen verwarring zijn voor iemand die dit forum leest.Ik weet niet of Hyundai dit forum gebruikt, maar het zou zeker veel vragen van eigenaren ophelderen
Sorry - ik was stil. Ik zal pas later met de connector spelen. Ik wilde eerst de trekhaak voor accessoires (voornamelijk fietsenrek).Gefeliciteerd. Welke 4-pins connector heb je besteld - dat wil zeggen als je de 4-pins route hebt gevolgd?
Ik heb net mijn installatie voltooid en hieronder gepostZou alle updates over uw trekhaak op prijs stellen. Ik heb net mijn Curt etrailer trekhaak ontvangen en hij is helemaal bekrast alsof iemand geprobeerd heeft hem te installeren en misschien paste hij niet. Bent u ook voor een 7-pins gegaan en zo ja, wat is uw ervaring?
Deze foto is anders dan iemand eerder heeft gepost, maar hij komt wel overeen met de remkabelboom die bij de Kia 7-pins kabelboomkit wordt geleverd?TL;DR: De turbo-uitgeruste SC heeft 3 aanhangergerelateerde zekeringen (1 voor 4-pins spullen, 1 voor dedicated 12v, 1 voor aanhangerremcontroller aansluiting). De handleiding is onjuist omdat deze zegt dat deze zekeringen alleen op de niet-turbo zitten. De turbo-uitgeruste SC heeft een 4-pins connector voor een aanhangerremcontroller onder het dashboard (deze is verborgen achter het zekeringpaneel). De technische informatie in de Hyundai tech info is onjuist met betrekking tot dit.
Oké, dit wordt nog verwarrender. De handleiding zegt dus dat de Trailer 2 (Trailer Controller) en Trailer 3 (Trailer Connector) zekeringen alleen op het G4KN (niet-turbo 2.5L) SC-model zitten. Toch heb ik het G4KP (Turbo 2.5L) model en ik heb die zekeringen (De handleiding lijkt IMO achterstevoren).
View attachment 3425
In de zekeringkastschema's hebben noch de G4KN noch de G4KP de genoemde Trailer 2/Trailer 3 zekeringen. Serieus Hyundai, kom op.
Oké. Als je naar de Santa Fe-schema's kijkt, is het logischer. In wezen wordt qua zekeringen Trailer 1 gebruikt voor standaard 4-pins spullen, Trailer 2 voor de remcontroller en Trailer 3 voor de 12v naar de 7-pins. De Santa Fe laat zien dat de Trailer 2 zekering naar een 4-pins connector onder het dashboard gaat. Toont ook dezelfde 6-pins die we in de SC hebben gevonden als de CAN2 diagnose connector. Dus het lijkt erop dat de 2.5T SC de zekeringen heeft voor remcontroller/7-pins, maar nu hoeven we alleen nog maar de connector te vinden om de remcontroller in te bedraden...
De connector voor de remcontroller gevonden. Hij zit achter het zekeringpaneel onder het dashboard:
View attachment 3436
Een keer gesleept en een 4-pins naar 7-pins adapter moeten kopen; ongeveer $ 16. (Denver-gebied)... (Hyundai-harnas is 4-pins)Veel discussie over de sleepmogelijkheden en de onderdelen en accessoires die nodig zijn om te slepen met een Santa Cruz.
Dus of je nu een atmosferische Cruz hebt, beoordeeld voor 3500 lb slepen of een Turbo en zijn 5.000 lb rating, laten we hier over slepen praten!
Hopen updates te zien over een 7-pins aansluiting die beschikbaar komt. Evenals of er een plug-and-play-ingang komt voor een externe remcontroller.
Nog iemand die van plan is te slepen?
Zo ja, plaats dan foto's en bespreek hier!
Welk onderdeel van het Kia-remdeel werd niet aangesloten op de Santa Cruz; was het het vierkante witte stuk en waar zit dat onder het dashboard? Zeer gewaardeerd.EINDELIJK! Ik heb de Kia 7-pins kabelboom en de REDARC Tow Pro Elite remcontroller geïnstalleerd! Ik heb nog niets om te slepen, maar ik heb een 7-pins tester en vóór de remcontroller werkte alles behalve het remsignaal; nu werkt alles, inclusief het remsignaal. Kostte veel te veel tijd en ik heb onderweg veel geleerd:
1. Betaal niet voor toegang tot hyundaitechinfo.com als u op zoek bent naar bedradingsschema's/details over de aanhangeraansluiting/remcontroller. Ze zijn onjuist en tonen alleen de info voor de niet-turboversie (Hyundai heeft mijn abonnementskosten echter wel terugbetaald).
2. De Kia 7-pins kit is plug-and-play op de 12-pins aanhangerkabelboom onder de achterkant van de truck aan de bestuurderskant
3. De Turbo SC's hebben 2 extra aanhangergerelateerde zekeringen en een 4-pins connector onder het dashboard (achter het zekeringpaneel) voor het vast bedraden van een aanhangerremcontroller
4. Wees gewaarschuwd, als je voor een remcontroller gaat met een doos die je ergens onder het dashboard moet opbergen (dwz de REDARC-controllers), zijn er niet echt goede plekken om hem te monteren/vast te zetten. Zoiets als een Prodigy-remcontroller die aan de buitenkant van de zekeringkastdeksel is gemonteerd, zou veel gemakkelijker te installeren zijn
4. Rommel echt, echt niet met het paneel/de sierlijst direct onder het paneel met de start/stop-knop. Het lijkt erop dat het maar een klein stukje is, maar het loopt eigenlijk helemaal onder het middenscherm/mediasysteem en rond het dashboardkastje en als je het zou moeten vervangen, zou je de middenconsole en bijna alle dashboardpanelen (en het dashboardkastje) eruit moeten halen.
Nu wat foto's!
- De Kia 7-pins kit werd geleverd met een adapter voor de 4-pins onder het dashboard naar onafgewerkte draden. De redarc remcontroller werd geleverd met een adapter van de controller naar onafgewerkte draden. De kleurcodering ertussen kwam overeen, dus ik heb gewoon wat buttk connectoren gebruikt en ze bedekt met elektriciteitstape.
View attachment 3510 View attachment 3511
- De bekabeling aangesloten op de 4-pins achter het zekeringpaneel en toen een plek moeten vinden voor de controllermodule om te zitten. Belangrijk is dat hij vast moet zitten en niet mag bewegen. Uiteindelijk heb ik hem met gorilla tape aan het AC-kanaal onder de middenconsole geplakt en wat klittenbandriemen toegevoegd (toegevoegd na foto's) om er zeker van te zijn dat hij niet beweegt:
View attachment 3513 View attachment 3514
- De knop voor de controller rechts van het stuur gemonteerd. Het paneel waarin dit zich bevindt, is degene die je echt niet wilt verwijderen of vervangen. Had uren kunnen besparen als ik de knop ergens anders had geplaatst:
View attachment 3516
IkTL;DR: De turbo-uitgeruste SC heeft 3 aanhangergerelateerde zekeringen (1 voor 4-pins spullen, 1 voor speciale 12v, 1 voor de aanhangerremcontroller-aansluiting). De handleiding is onjuist omdat deze zekeringen alleen op de niet-turbo zitten. De turbo-uitgeruste SC heeft een 4-pins connector voor een aanhangerremcontroller onder het dashboard (deze is verborgen achter het zekeringpaneel). De technische informatie in de technische info van Hyundai is onjuist met betrekking tot dit.
Oké, dit wordt nog verwarrender. De handleiding zegt dus dat de zekeringen Trailer 2 (Aanhangercontroller) en Trailer 3 (Aanhangeraansluiting) alleen op het G4KN (niet-turbo 2.5L) SC-model zitten. Toch heb ik het G4KP (Turbo 2.5L) model en ik heb die zekeringen (de handleiding lijkt IMO achterstevoren).
View attachment 3425
In de zekeringkastschema's hebben noch de G4KN noch de G4KP de genoemde zekeringen Trailer 2/Trailer 3. Serieus Hyundai, kom op.
Oké. Als je naar de Santa Fe-schema's kijkt, is het logischer. In wezen wordt qua zekeringen Trailer 1 gebruikt voor standaard 4-pins spullen, Trailer 2 voor de remcontroller en Trailer 3 voor de 12v naar de 7-pins. De Santa Fe laat zien dat de zekering Trailer 2 naar een 4-pins connector onder het dashboard gaat. Toont ook dezelfde 6-pins die we in de SC hebben gevonden als de CAN2 diag-connector. Het lijkt er dus op dat de 2.5T SC de zekeringen heeft voor remcontroller/7-pins, maar nu hoef je alleen nog maar de connector te vinden om de remcontroller in te bedraden...
De connector voor de remcontroller gevonden. Hij zit achter het zekeringpaneel onder het dashboard:
View attachment 3436
EINDELIJK! Ik heb de Kia 7-pins kabelboom en de REDARC Tow Pro Elite remcontroller geïnstalleerd! Ik heb nog niets om te slepen, maar ik heb een 7-pins tester en voordat de remcontroller werkte alles behalve het remsignaal; nu werkt alles inclusief het remsignaal. Kostte veel te veel tijd en ik heb onderweg veel geleerd:
1. Betaal niet voor hyundaitechinfo.com toegang als je op zoek bent naar bedradingsschema's/details over de sleepaansluiting/remcontroller-spullen. Ze zijn onjuist en tonen alleen de info voor de niet-turbo versie (Hyundai heeft mijn abonnementskosten echter terugbetaald).
2. De Kia 7-pins kit is plug-and-play op de 12-pins sleepkabelboom onder de achterkant van de truck aan de bestuurderskant
3. De turbo-uitgeruste SC heeft 2 extra aanhangergerelateerde zekeringen en een 4-pins connector onder het dashboard (achter het zekeringpaneel) voor het vast bedraden van een aanhangerremcontroller
4. Wees gewaarschuwd, als je voor een remcontroller gaat met een doos die je ergens onder het dashboard moet opbergen (dwz de REDARC-modellen), zijn er geen geweldige plekken om hem echt te monteren/vast te zetten. Zoiets als een Prodigy remcontroller die aan de buitenkant van de zekeringkastdeksel is gemonteerd, zou veel gemakkelijker te installeren zijn
4. Rommel echt, echt niet met het paneel/de sierlijst direct onder het paneel met de start/stop-knop. Het lijkt erop dat het maar een klein stukje is, maar het loopt eigenlijk helemaal onder het middenscherm/mediasysteem en rond het dashboardkastje en als je het zou moeten vervangen, zou je de middenconsole en bijna alle dashboardpanelen (en het dashboardkastje) eruit moeten halen.
Nu wat foto's!
- De Kia 7-pins kit werd geleverd met een adapter voor de 4-pins onder het dashboard naar onafgewerkte draden. De redarc remcontroller werd geleverd met een adapter van de controller naar onafgewerkte draden. De kleurcodering ertussen kwam overeen, dus ik heb gewoon wat buttconnectors gebruikt en ze bedekt met isolatietape.
View attachment 3510 View attachment 3511
- De bekabeling aangesloten op de 4-pins achter het zekeringpaneel en toen een plek moest vinden voor de controllermodule. Belangrijk is dat hij vast moet zitten en niet mag bewegen. Uiteindelijk heb ik hem met ducttape aan de AC-buis onder de middenconsole geplakt en wat klittenbandriemen toegevoegd (toegevoegd na de foto's) om er zeker van te zijn dat hij niet beweegt:
View attachment 3513 View attachment 3514
- De knop voor de controller rechts van het stuur gemonteerd. Het paneel waarin dit zich bevindt, is degene die je echt niet wilt verwijderen of vervangen. Had uren kunnen besparen als ik de knop ergens anders had geplaatst:
View attachment 3516
Als ik jou was, zou ik de 4-pins mannelijke stekker van de lichtbedrading afknippen en alle vijf de draden direct aansluiten op een 7-pins/blad mannelijke stekker. Dat zou het eenvoudigst en veiligst moeten zijn. Hoe minder adapters en aansluitingen, hoe beter. Dat is tenminste mijn ervaring na ongeveer 25 jaar trailen. Succes.Dus mijn vraag is, kan ik, zonder de 4-pins aansluiting van de lichtstrip naar 5 te hoeven converteren, simpelweg een pinconnector toevoegen aan de achteruitrijlichtdraad zodat ik de 4-pins en achteruitrijpin in de 5-pins vrouwelijke adapter kan steken? Is er een aansluiting voor een 1-pins om dat te doen en is deze weerbestendig? Ik heb gezocht en kan niets vinden. Uw hulp wordt zeer gewaardeerd. TIA. Maak ik het ingewikkeld?