Hyundai Santa Cruz Forum banner
321 - 340 of 1,085 Posts
Als ik het was, zou ik de 4-pins mannelijke stekker van de bedrading van de lamp afknippen en alle vijf de draden rechtstreeks aansluiten op een 7-pins/blade mannelijke stekker. Dat zou het eenvoudigst en veiligst moeten zijn. Hoe minder adapters en verbindingen, hoe beter. Dat is tenminste mijn ervaring in ongeveer 25 jaar trailen. Succes.
Ja, ik denk dat ik de 7-pins draad kan aftappen. Maar ik zal gewoon de 5-pins connector toevoegen en de 4-pins omzetten naar een 5-pins. Ik wil de draden van de lichtstrip niet rechtstreeks aansluiten, omdat die dingen de hele tijd uitvallen. Bedankt.

Ik ben ook begonnen met het installeren van de Curt trekhaak op mijn SC. Hij past goed en zit netjes weggewerkt. Wat anderen ook hebben opgemerkt.

Maar ik dacht dat ik zou posten wat ik heb gebruikt om de 7-polige kabelboom te installeren. Omdat deze niet met een beugel wordt geleverd zoals de OE trekhaak.

De Curt beugels werkten goed. De hoofdbugel is onder de trekhaak gemonteerd. Hij sluit goed aan op de onderkant van de bumper. Hij zit ook verder naar achteren dan waar de ontvanger in gaat. Het werkte allemaal goed.

Eén ding om op te merken, ik moest een stuk uit de 7-polige beugel knippen. Omdat de kabelboom er anders niet doorheen zou passen vanwege het grote gedeelte van de Kia kabelboom. Het uitgesneden gedeelte zorgde ervoor dat de kabelboom erdoorheen kon glijden en daarna kon de connector aan de beugel worden vastgeschroefd.

View attachment 3717

View attachment 3718

Image

Image
Moest je de trekhaak verwijderen om de 7-polige kabelboom te installeren?

Ik heb ook de Curt trekhaak op mijn SC geïnstalleerd. Hij past goed en zit netjes weggewerkt. Wat anderen ook hebben opgemerkt.

Maar ik dacht dat ik zou posten wat ik heb gebruikt om de 7-pins kabelboom te installeren. Omdat deze niet met een houder wordt geleverd zoals de OE-trekhaak.

De Curt-beugels werkten goed. De hoofdbugel is onder de trekhaak gemonteerd. Hij zit strak tegen de onderkant van de bumper. Hij zit ook verder naar achteren dan waar de ontvanger in gaat. Het werkte allemaal goed.

Eén ding om op te merken: ik moest een stuk uit de 7-pins beugel knippen. Omdat de kabelboom er niet doorheen zou passen vanwege het grote gedeelte van de Kia-kabelboom. Het uitgesneden gedeelte zorgde ervoor dat de kabelboom erdoorheen kon glijden en vervolgens kon de connector aan de beugel worden vastgeschroefd.

View attachment 3717

View attachment 3718

Image

Image
Ik heb ook de Curt trekhaak op mijn SC geïnstalleerd. Hij past goed en zit netjes weggewerkt. Wat anderen ook hebben opgemerkt.

Maar ik dacht dat ik zou posten wat ik heb gebruikt om de 7-pins kabelboom te installeren. Omdat deze niet met een houder wordt geleverd zoals de OE-trekhaak.

De Curt-beugels werkten goed. De hoofdbugel is onder de trekhaak gemonteerd. Hij zit strak tegen de onderkant van de bumper. Hij zit ook verder naar achteren dan waar de ontvanger in gaat. Het werkte allemaal goed.

Eén ding om op te merken: ik moest een stuk uit de 7-pins beugel knippen. Omdat de kabelboom er niet doorheen zou passen vanwege het grote gedeelte van de Kia-kabelboom. Het uitgesneden gedeelte zorgde ervoor dat de kabelboom erdoorheen kon glijden en vervolgens kon de connector aan de beugel worden vastgeschroefd.

View attachment 3717

View attachment 3718

Image
Hallo Mike, ik wacht nog steeds op mijn Hampton grijze sc, maar wil graag winkelen voor de kogelkoppeling. Wat is de afstand van de trekhaakontvanger tot de grond? Dank u bij voorbaat.

TL;DR: De turbo-uitgeruste SC heeft 3 aanhangergerelateerde zekeringen (1 voor 4-pins spullen, 1 voor speciale 12v, 1 voor de aansluiting van de aanhangerremcontroller). De handleiding is onjuist omdat deze zekeringen alleen op de niet-turbo zouden zitten. De turbo-uitgeruste SC heeft een 4-pins connector voor een aanhangerremcontroller onder het dashboard (deze is verborgen achter het zekeringpaneel). De technische informatie in de Hyundai tech info is onjuist met betrekking tot dit.

Oké, dit wordt nog verwarrender. De handleiding zegt dus dat de zekeringen Trailer 2 (Aanhangercontroller) en Trailer 3 (Aanhangeraansluiting) alleen op het G4KN (niet-turbo 2.5L) SC-model zitten. Toch heb ik het G4KP (Turbo 2.5L) model en ik heb die zekeringen (de handleiding lijkt IMO achterstevoren).

View attachment 3425

In de zekeringkastschema's hebben noch de G4KN noch de G4KP de genoemde zekeringen Trailer 2/Trailer 3. Serieus Hyundai, kom op.

Oké. Als je naar de Santa Fe-schema's kijkt, is het logischer. In wezen wordt qua zekeringen Trailer 1 gebruikt voor standaard 4-pins spullen, Trailer 2 voor de remcontroller en Trailer 3 voor de 12v naar de 7-pins. De Santa Fe laat zien dat de zekering Trailer 2 naar een 4-pins connector onder het dashboard gaat. Toont ook dezelfde 6-pins die we in de SC hebben gevonden als de CAN2 diagnoseconnector. Het lijkt er dus op dat de 2.5T SC de zekeringen heeft voor de remcontroller/7-pins, maar nu hoef je alleen nog maar de connector te vinden om de remcontroller aan te sluiten...

De connector voor de remcontroller gevonden. Hij zit achter het zekeringpaneel onder het dashboard:

View attachment 3436
Weet je welke zekeringen de aanhangerrem heeft in de zekeringkast? Ik zie maar één zekering van 30 ampère.

Gebaseerd op deze thread lijkt de onderkant van de trekhaak 10,5 tot 11 inch van de grond te zijn.
Bevestigd met mijn trekhaakinstallatie dat deze 11 inch is met de standaard banden en geen belasting. (y)

• Like
Reactions: JMII
Hier is een video die ik heb gemaakt van de installatie:
Bedankt voor het maken van zo'n geweldige video. Mijn trekhaak komt aan op 29/12 en door je video te zien, ben ik er zekerder van dat ik dit relatief gemakkelijk kan doen.

De instructies vereisen dat de kabelboom wordt geleid voordat de trekhaak wordt geïnstalleerd. Vond je het moeilijker om de bedrading te leiden met de trekhaak op zijn plaats?

Hallo allemaal,

ik overweeg de Santa Cruz Ltd met het 4k trekgewichtpakket, om mijn Brenderup 2 paards trailer te trekken (952 kg, 113 kg kogeldruk - ontworpen om getrokken te worden door kleinere voertuigen zoals een Volvo stationwagen). Met mijn paard erin is het totale gewicht 1451 kg. Het voelt alsof er "achterin" niets is, wanneer getrokken met een '98 AWD Explorer V8 en een '11 Frontier V6.

Heeft iemand een S.C. gebruikt om meer dan 1360 kg te trekken? Zo ja, dan wil ik graag weten hoe de combinatie zich gedroeg, vooral op heuvels zoals hier in New England.

Hoi allemaal,

Ik overweeg de Santa Cruz Ltd met het 4k trekgewichtpakket, om mijn Brenderup 2 paardentrailer te trekken (2100 lbs, 250 lb kogeldruk - ontworpen om te worden getrokken door kleinere voertuigen zoals een Volvo stationwagen). Met mijn paard erin is het totale gewicht 3200 lbs. Het voelt alsof er niets "achterin" zit als het wordt getrokken met een '98 AWD Explorer V8 en een '11 Frontier V6.

Is er iemand die een S.C. heeft gebruikt om meer dan 3000 lbs te trekken? Zo ja, dan wil ik graag weten hoe de combinatie reed, vooral op heuvels zoals hier in New England.
.
de SC Limited is geclassificeerd om tot 5.000 lbs te trekken en er is geen "trekgewichtpakket". Je moet alles (trekhaak, kabelboom en remcontroller) zelf in elkaar zetten.

Dat gezegd hebbende, de SC deed het goed met het trekken van 4000 lbs op een van de steilste beklimmingen in de VS

de SC Limited is beoordeeld om tot 5.000 lbs te slepen en er is nu geen "trekpakket". Je moet alles (trekhaak, kabelboom en remcontroller) zelf in elkaar zetten.

Dat gezegd hebbende, de SC deed het goed met het slepen van 4000 lbs op een van de steilste beklimmingen in de VS
gaaah, "4K trekpakket" was voor een ander voertuig. Ik bekijk zoveel opties dat mijn hoofd duizelt!

Zeg je dat ik het trekpakket niet door de fabrikant of dealer kan laten installeren? Dat is vreemd!

321 - 340 of 1,085 Posts