Hyundai Santa Cruz Forum banner
621 - 640 of 1,085 Posts
De MPG-cijfers die we hier op deze thread zien, worden elk bepaald door het frontale oppervlak van de aanhanger en de treksnelheid. Ik wed dat uw kleine boot u lang niet zoveel zal afremmen als mijn caravan. (8' breed en 8" hoog) Als u met dezelfde snelheid als ik (60) sleept, zullen uw pitstops veel minder frequent zijn.
Eens. Ik denk dat iedereen zich blijft concentreren op de gewichtslimiet, maar het frontale oppervlak is een MPG-killer. Zelfs met mijn kleine boot heb ik een verandering van 2 MPG gezien op basis van alleen wind (dezelfde weg, andere richting). Ik vind het veelzeggend dat Hyundai nooit een frontale oppervlakte limiet heeft vrijgegeven zoals Ford dat doet voor de Ranger. Als ik naar deze caravans kijk, hebben ze zulke enorme voor- en zijprofielen dat ik me niet kan voorstellen dat ik zo'n parachute achter me aan zou trekken met snelheden op de snelweg.

OK, terug van onze doopreis met onze InTech Sol Horizon Rover-trailer achter onze SC. Hoewel je zeker kon zien dat de SC een zwaar gewicht sleepte, omdat het nogal wat gas nodig had om vanuit stilstand in beweging te komen, voelde de combinatie stabiel aan zodra hij bewoog, en ik dacht nooit dat er risico's waren.

Ik was behoorlijk onder de indruk van hoe goed de SC reed met 3500+ lbs erachter. De SC rijdt als een wendbare auto en zelfs bij het slepen van een zware lading was hij soepel, stil en comfortabel. We reden op I-68 in het westen van MD, waar er veel lange, vrij steile hellingen zijn (volgens Oostkustnormen...niet volgens Rocky Mtn-normen) die vele kilometers lang zijn. Dit zijn de lange beklimmingen die een derde rijstrook aan de rechterkant hebben voor de vrachtwagens die allemaal met hun alarmlichten aan met 40 mph rijden. De SC maakte hier snel werk van, hield gemakkelijk 65-70 de hele weg omhoog, met veel pit over. Het voelde nooit moeilijk of belastend.

Mijn enige allesoverheersende klacht? De benzinetank!! OMG, het is de kleinste kleine benzinetank. Bij het trekken van de Horizon kregen we ongeveer 9-10 mpg. De virtuele brandstofmeter daalde als een steen en we moesten ongeveer om de anderhalf uur tanken om er zeker van te zijn dat we niet zonder kwamen te zitten. Het was zielig. Ik overweeg half serieus om een permanente extra benzinetank in de laadbak van de truck te laten installeren. Het was zo dom.

Al met al heeft de SC echter echt geweldig werk geleverd. Hij is echt pittig voor een truck en trekt verrassend goed.

Opmerkingen:
Gewichtsverdelingskoppeling: Een must.
Ook zou ik aarzelen om een zwaardere lading op de truck te zetten, omdat ik kon merken dat er een beetje een gewichtsoorlog gaande was, waarbij de trailer bijna gelijk stond met de truck. Als het een worstelwedstrijd zou zijn, wat ik niet hoop.
View attachment 8629 View attachment 8629
Bedankt voor de diepgaande post en het delen van je ervaringen.....zeer gewaardeerd. Geeft ons een redelijk comfortabel gevoel bij de Alto F2114 die we hebben besteld. Droog gewicht 2700 lbs, maximaal beladen gewicht van 3500 lbs.

We hebben ook voor de Alto F2114 gekozen, omdat hij slechts 7 voet breed is, vrij laag zit en vrij aerodynamisch is. We hopen dat we het goed zullen doen met de Santa Cruz, maar ik denk dat we het pas echt zullen weten als we hem hebben aangesloten!

Als iemand op zoek is naar de korte 7-pins kabelboom, zie ik dat deze net op voorraad is bij Napa voor $75.

Mijn bestelling van RealTruck is vandaag eindelijk verzonden na 6 weken. Het lijkt erop dat de achterstand voor deze eindelijk is weggewerkt.
Dat is ongeveer dezelfde prijs als Autoaccessories.com had toen ik de mijne een paar weken geleden bestelde. $297 voor de trekhaak en 7-pins kabelboom was een goede deal, dacht ik.

Ik heb net de verzendmelding ook ontvangen.

HERINNERING: Er zijn een paar goedkope, zo goed als nieuwe items te koop in de Ledenadvertenties.

We hebben dit afgelopen weekend ongeveer 1800/2000 pond gesleept over 700 mijl. Bij 70 mph kregen we ongeveer 16,5/17,5 mpg, toen we vertraagden tot ongeveer 60 mph ging het omhoog naar 19 mpg. Normaal gesproken halen we ongeveer 29, maar dit was de eerste keer dat we ermee op de snelweg reden. Je kunt zien dat we op het platteland zitten, 3 1/2 maanden en niet op een snelweg. Als we in Florida zijn, zitten we een uur ten zuiden van I-4 en als we in North Carolina zijn, zitten we een uur ten noorden van I-40. Vroeger trokken we dezelfde trailer met een Santa Fe Sport uit 2017 en de Santa Cruz lijkt me beter, misschien door de extra lengte van de wielbasis.

Image

Vandaag de Curt #56466 7-pins kabelboom geïnstalleerd. Hij past perfect op de bevestiging van de OEM trekhaak. U moet uw eigen hardware leveren, ik heb 4 moeren en bouten uit de willekeurige moeren-en-bouten-bak in de garage gehaald.
Ik weet niet zeker waarom zowel de instructies voor de trekhaak als die voor de OEM kabelboom waarschuwen dat u eerst de bedrading moet installeren. Dat is niet het geval, de trekhaak zit helemaal niet in de weg.

Heeft u ooit gesleept zonder de wdh? Het lijkt erop dat het elimineren ervan veel van uw zorgen zou wegnemen.

a. Gebruik geen wdh
b. Gebruik geen wdh
c. Geldige beperking van de SC
d. Ik zou verrast zijn als de Ram aanzienlijk betere mpg haalt. Het is een realiteit van slepen. Het grotere nadeel voor de SC is de relatief kleine benzinetank.
e. Gebruik geen wdh
Hoi @Skitals, ik beloofde dat ik de MPG zou updaten na de eerste reis met mijn nieuwe trekvoertuig.
Ter herinnering
De SC Limited, die mijn caravan trok (10'7" hoogte x 7' breedte x 19' lengte en 3500 lbs totaal gewicht), deed ongeveer 9 MPG, een autonomie van ongeveer 150 mijl.
De RAM 1500 (5.7L V8 en 3.92 asverhouding) trok dezelfde trailer met 14 MPG, met een autonomie van 462 mijl.
Kanttekeningen, dezelfde snelheid 55 / 60 mph, dezelfde WDH (het kostte me uren om hem opnieuw af te stellen), geen schokken, niet eens het gevoel dat ik aan het slepen was.
Zoals ik al zei, ik ben nog steeds dol op de SC en we hebben besloten hem te houden. Alleen niet voor het slepen van caravans, tenminste niet in die grootte/gewicht.
Nog nooit een vrachtwagen in ons leven gehad (ik ben 54), nu hebben we er twee! En ik hou van ze allebei! Ga niet meer terug naar auto's!
Image

Image

Hoi @Skitals, ik beloofde dat ik de MPG zou updaten na de eerste rit met mijn nieuwe trekvoertuig.
Ter herinnering
De SC Limited, die mijn caravan trok (10'7" hoogte x 7' breedte x 19' lengte en 3500 lbs totaal gewicht), deed ongeveer 9 MPG, een autonomie van ongeveer 150 mijl.
De RAM 1500 (5.7L V8 en 3.92 asverhouding) trok dezelfde trailer met 14 MPG, met een autonomie van 462 mijl.
Kanttekeningen, dezelfde snelheid 55 /60 mph, dezelfde WDH (kostte me uren om het opnieuw af te stellen), geen schokken, niet eens het gevoel dat ik aan het slepen was.
Zoals ik al zei, ik ben nog steeds dol op de SC en we hebben besloten om hem te houden. Alleen niet voor het trekken van caravans, tenminste niet in die grootte/gewicht.
We hebben nog nooit een vrachtwagen in ons leven gehad (ik ben 54), nu hebben we er twee! En ik hou van ze allebei! Ga nooit meer terug naar auto's!
View attachment 9556
View attachment 9557
Wat is de maximale trekgewicht van uw RAM?

11.210 lbs
Ah.

Uw RAM trekt ongeveer 30% van zijn maximale vermogen, terwijl de SC ongeveer 70% van zijn maximale vermogen trekt met dezelfde aanhanger.

Het is logisch dat de RAM gemakkelijker ademt en een betere MPG krijgt met die belasting. Als de RAM 70% van zijn maximum zou trekken, ongeveer 7.840 pond, zou ik ook verwachten dat de MPG aanzienlijk zou dalen.

Mijn Premium haalt ongeveer 20 MPG tijdens het trekken van onze 16 voet aluminium visboot, wat slechts 20% van zijn maximale vermogen is. :cool:

Ah.

Uw RAM trekt ongeveer 30% van zijn maximale nominale waarde, terwijl de SC ongeveer 70% van zijn maximale waarde trekt met dezelfde aanhanger.

Het is logisch dat de RAM gemakkelijker ademt en een betere MPG krijgt met die belasting. Als de RAM 70% van zijn maximum zou trekken, ongeveer 7.840 pond, zou ik ook verwachten dat de MPG aanzienlijk zou dalen.

Mijn Premium haalt ongeveer 20 MPG tijdens het trekken van onze 16 voet aluminium visboot, wat slechts 20% van zijn maximale rating is. :cool:
Wat precies mijn punt was!
Ik kan de SC gebruiken om in de zomer de Seadoos te trekken en dat zal prima zijn! Maar een enorme en zware baksteen (caravan) over de weg slepen, is een heel ander verhaal!

Dat was precies mijn punt!
Ik kan de SC gebruiken om de Seadoos in de zomer te trekken en dat zal prima zijn! Maar een enorme en zware baksteen (caravan) over de weg slepen, is een heel ander verhaal!
Ja. We hebben onlangs 2 pallets graszoden geïnstalleerd, één tegelijk. Elke pallet was 3.900 pond en de trailer was 1.100 pond. Ik heb er niet eens aan gedacht om mijn SC te gebruiken en heb de klus gewoon met de F-150 van mijn vrouw geklaard.

Image

Image

Image
Maar toen we maar een beetje graszoden nodig hadden, vervoerde de SC de lading van 400 pond prima in de laadbak.

Image

Uw RAM trekt ongeveer 30% van zijn maximale nominale waarde, terwijl de SC ongeveer 70% van zijn maximale waarde trekt met dezelfde aanhanger.
Ik heb dezelfde boot gesleept met zowel een V6 Ranger als een V8 Dakota. Ze haalden allebei dezelfde kilometerstand (ongeveer 11), omdat de kleinere motor in de Ford harder moest werken om hetzelfde werk te doen als de V8 van de Dodge. Dus op basis van mijn ervaring zou ik liever het extra vermogen hebben, ongeacht hoeveel gewicht er achter me wordt gesleept. Het lijkt erop dat ongeveer de helft van het trekgewicht de sweet spot is voor de meeste rigs qua trekkracht, MPG en comfort. Natuurlijk kun je bijna maximaal slepen, maar niet over lange afstanden.

Heeft gisteren mijn eerste langere sleep gedaan, ongeveer 160 mijl heen en terug. Erg heuvelachtig beide kanten op, maar de Cruz kon het zonder problemen aan. Het totale pakketgewicht is ongeveer 1600 pond.
Wat voor MPG heb je gehaald?

Ik zou graag input hierover willen horen, aangezien we met precies dezelfde vragen worstelen. We hebben een trailer van 21 voet besteld met een drooggewicht van 2700 lbs (Alto F2114). Onze dealer in Canada zegt ook dat er geen probleem is met een gewichtsverdelingsopstelling en beveelt deze ten zeerste aan. Ze zeggen ook dat als ze de (fabrieks) trekhaak in persoon zien, ze deze gemakkelijk kunnen versterken als ze denken dat het nodig is. Ze worden beschouwd als goeroes van het slepen in Canada.

Ik heb deze post gelezen over de zelfnivellerende schokdempers, wat best interessant is. <title>Auto Leveling & Weight Distribution Hitches | Equal-i-zer® Hitch</title>
Ik ben in Ontario, Canada. Kunt u delen welke goeroe u heeft gebruikt? Ik wil er zeker van zijn dat ik de trekhaak die ik wil kopen kan laten versterken indien nodig, zodat ik WD kan gebruiken. Bedankt

Ik heb dezelfde boot gesleept met zowel een V6 Ranger als een V8 Dakota. Ze haalden allebei dezelfde kilometerstand (ongeveer 11), omdat de kleinere motor in de Ford harder werkte om hetzelfde werk te doen als de V8 van de Dodge. Dus op basis van mijn ervaring zou ik liever het extra vermogen hebben, ongeacht hoeveel gewicht er achter me wordt gesleept. Het lijkt erop dat ongeveer de helft van het trekgewicht de sweet spot is voor de meeste rigs qua trekkracht, MPG en comfort. Natuurlijk kun je bijna maximaal trekken, maar niet over lange afstanden.

Wat voor MPG heb je gehaald?
Ongeveer 18 mpg, wat niet zo slecht is gezien hoeveel bergop die reis was

Wat gebruik je voor een trekhaakopstelling? Heb je een betere foto? Ik ben benieuwd naar je stijging van de trekhaak naar de aanhanger en hoe je alles hebt aangesloten
Ik gebruik geen WD-trekhaak. Ik ontdekte dat ik een aanzienlijke stijging nodig had. Ik probeerde een daling van 10 inch (8,75 inch stijging), maar dat was niet genoeg. Omdat stalen kogelkoppelingen zwaar zijn, ben ik overgestapt op een Drop Forge Aluminium 12 inch Drop (10 inch stijging) om niet te veel gewicht aan de dissel toe te voegen. De aluminium trekhaak is geschikt voor 12.000 lbs. Ik ga waarschijnlijk ook de schokabsorberende kogelkoppeling van Curt gebruiken, die nog eens 1,75 inch stijging toevoegt.

Image

621 - 640 of 1,085 Posts