Hyundai Santa Cruz Forum banner
1,021 - 1,040 of 1,085 Posts
Geen problemen met vermogen, 15-19 mpg afhankelijk van de helling, gebruikte AWD alleen indien nodig, omdat het veel benzine verbruikt. De remmen oververhitten meerdere keren (ik stelde Hyundai voor om de remmen te upgraden met de turbo-versie). Hyundai vereist dat de transmissie in de automatische modus blijft. (De transmissie probeert de snelheid te regelen na het remmen). Drie passagiers, versnelling en ~ 3300 lbs aanhanger, geen problemen, geen slingeren, we raden de opstelling aan.
Als je bedoelt dat je AWD-vergrendeling "alleen indien nodig" hebt gebruikt, wees er dan van op de hoogte dat AWD-vergrendeling automatisch uitschakelt boven ongeveer 36 mph. Boven die snelheid en te allen tijde wanneer je AWD niet vergrendeld hebt, is het "on demand" AWD. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "Hyundai vereist dat de transmissie in de automatische modus blijft". Je kunt op elk moment met de peddels schakelen met de transmissiehendel in de normale "auto"-modus, of je kunt de hendel naar de handmatige modus verplaatsen en alle schakelingen met de peddels bedienen. Zoals eerder vermeld, wil je misschien de werking van de aanhangerrem controleren als je oververhittingsproblemen hebt. Met dat gezegd, kun je dan toelichten hoe je wist dat ze oververhitten? Zijn de remmen vervaagd, niet gestopt, pedaal naar de vloer, enz., of rook je gewoon hete remmen?

Als je bedoelt dat je AWD-lock "alleen indien nodig" hebt gebruikt, moet je er rekening mee houden dat AWD-lock automatisch uitschakelt boven ongeveer 36 mph. Boven die snelheid en te allen tijde wanneer je AWD niet hebt vergrendeld, is het "on demand" AWD. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "Hyundai vereist dat de transmissie in de automatische modus blijft". Je kunt op elk moment met de peddels schakelen als de transmissiehendel in de normale "automatische" modus staat, of je kunt de hendel naar de handmatige modus verplaatsen en alle schakelingen met de peddels bedienen. Zoals eerder vermeld, wil je misschien de werking van de aanhangerrem controleren als je oververhittingsproblemen hebt. Met dat gezegd zijnde, kun je dan uitleggen hoe je wist dat ze oververhit raakten? Zijn de remmen vervaagd, niet gestopt, pedaal naar de vloer, enz., of rook je gewoon hete remmen?
Ik denk dat ze bedoelden dat Hyundai, in tegenstelling tot de meeste voertuigen met een sleepmodus, aanbeveelt om in de normale modus te slepen in plaats van in de smart- of sportmodus? Maar ik weet het niet.

Het AWD-gedeelte weet ik niet zeker. Lol.

Ik denk dat ze bedoelden dat in tegenstelling tot de meeste voertuigen die een sleepmodus hebben, Hyundai aanbeveelt om te slepen in de normale modus in plaats van de slimme of sportmodus? Maar ik weet het niet.
Ik zou denken dat de sportmodus goed zou zijn om te slepen, omdat deze meer van het toerentalbereik gebruikt (zowel omhoog als omlaag). Omdat ik zo'n lichte lading sleep, laat ik hem in de normale modus staan (en hij presteert prima), maar ik gebruik wel de peddels. Ik schakel vroeg als de extra toeren niet nodig zijn en schakel terug om de turbo op te voeren als ik wat extra vermogen nodig heb. Dit is een aspect dat de DCT echt goed maakt in een sleepapplicatie. De betrouwbaarheid op lange termijn moet nog blijken, maar voorlopig heeft het mijn verwachtingen overtroffen.

Zoals eerder vermeld, wilt u misschien de werking van de aanhangerrem controleren als u oververhittingsproblemen heeft.
Eens. Hoewel de SC geen enorme remmen heeft, zijn ze groter dan die van mijn oude Dakota (verdorie, die had trommels achter), die nog meer kon trekken. Het basisgewicht van het voertuig lag tussen de twee binnen 100 lbs, waarbij de SC iets lichter was.

Welnu, om het te verduidelijken, deze wegen waren bergpassen waar we moesten stoppen en rusten om de remmen te laten afkoelen. We controleerden dit met een temperatuurpistool. We controleren routinematig de instelling van de aanhangerremregelaar voordat we voor de dag gaan slepen en testen de remmen tijdens het rijden.

Het Curt-model had felle lichten, zelfs tijdens het slepen. We overwogen de Tekonsha Prodigy ID, maar het leek overdreven ingewikkeld. We besloten tot RedArc Liberty, een eenvoudige, kleine knop op het dashboard. We hadden ook een adapterkabel nodig. Ik denk dat we een Curt-adapterkabel hebben gebruikt.

Nou, om het te verduidelijken, deze wegen waren bergpassen waar we moesten stoppen en rusten om de remmen te laten afkoelen. We controleerden met een temperatuurpistool. We controleren routinematig de instelling van de aanhangerremregelaar voordat we voor de dag gaan slepen en testen de remmen tijdens het rijden.
Het zou ons helpen te begrijpen wat u bedoelde als u antwoorden zou geven op mijn vorige bericht:

Als u bedoelt dat u AWD-lock "alleen indien nodig" hebt gebruikt, wees er dan van op de hoogte dat AWD-lock automatisch uitschakelt boven ongeveer 36 mph. Boven die snelheid en te allen tijde wanneer u geen AWD hebt vergrendeld, is het "on demand" AWD. Ik weet niet zeker wat u bedoelt met "Hyundai vereist dat de transmissie in de automatische modus blijft". U kunt op elk moment met de peddels schakelen met de transmissiehendel in de normale "automatische" modus, of u kunt de hendel naar de handmatige modus verplaatsen en alle schakelingen met de peddels bedienen. Zoals eerder vermeld, wilt u misschien de werking van de aanhangerrem controleren als u oververhittingsproblemen heeft. Kunt u in dat verband toelichten hoe u wist dat ze oververhit raakten? Zijn de remmen vervaagd, niet gestopt, pedaal naar de vloer, enz., of rook u gewoon hete remmen?

Ze maken zich waarschijnlijk zorgen over mensen die de koppelingen roken. Voor elke regel in de CFR en elke vervelende waarschuwingslabel was er ergens "die man". Zoals de man die besloot koffie te serveren die heet genoeg was om een ​​oude dame brandwonden van de derde graad te bezorgen.

Onze tweede uitstap. Alles is goed. 390 tonggewicht, 3.300 aanhangergewicht met uitrusting, geen water. Bedankt voor het delen van tips en ervaringen. Prodigy 2 remcontroller gemonteerd op zekeringpaneel. Achterste wielkasten zakken ongeveer een inch na de achterste schokdempers "zelfnivellerend".

In en rond de Appalachen in Tennessee trekt hij heuvels veel beter dan mijn Ford 302, draait en remt soepel (maar niet zoals een F150). Ruim onder alle gewichtslimieten met alle uitrusting en geen water.

Mooi kogeldruk. Ik heb de mijne nog niet gewogen (ik heb er een weegschaal voor, maar ben er nog niet aan toegekomen), maar ik gok 550+/-. Het OEM-gewicht is 420 plus het extra gewicht van het Power Package (fabrikant zegt +120).

Welke stijging gebruik je met de kogel (ik gebruik een stijging van 9 inch)?

Jack

Ik gebruik een stijging van 6”. Mijn aanhangertong zit ~ 17,5” van de grond tot de onderlip op een vlakke ondergrond met het frame waterpas. De bovenkant van mijn ontvanger na “zelfnivellering” is ~ 11,25”. Ik ga het deze reis opnieuw meten. Ik denk dat iets dichter bij 6,5” perfect zou zijn, zodat het aanhangerframe perfect waterpas rijdt. Er stond een CAT-weegschaal direct op mijn route voor onze eerste uitstap. De eerste keer dat ik CAT-weegschalen gebruikte, maar het was gemakkelijk en nauwkeurig, dus ik ben zeker van de gewichten.

Ik heb gekeken naar de batterijgevoede disselheffers, maar maakte me zorgen over de kogeldruk. Ik vraag me af waarom iemand niet gewoon een moer op de slingerarm kan lassen (na het grootste deel ervan te hebben afgesneden) en dan een 20v-boormachine of slagschroevendraaier kan gebruiken, zoals mensen doen met de stabilisatoren op elke hoek.

Ik ga een wrijvingsstang tegen slingeren toevoegen zodra ik de exacte kogelstijging heb, omdat ik een lipje op de kogelmontage moet lassen. Hoewel ik denk dat ik het prima kan stellen zonder, ging mijn eerste rit door een smalle bergpas met windstoten van 20-30 mph en zwaar vrachtwagenverkeer en kreeg ik het gevoel dat ik me beter zou voelen over de handling met een stabilisator. Ik weet niet zeker wat de Santa Cruz daadwerkelijk doet om slingeren te beheersen (zegt iets over remmen), dus het zou ook kunnen helpen.

Ik ben er zeker van dat ik in het voorjaar een reis van het noordoosten van Tennessee naar Nova Scotia kan maken.

Zorg goed voor jezelf.

Gisteren gespot in Huntington Beach, Californië, op de parkeerplaats van het strand van de staat tijdens mijn fietstocht.
Image

Iemand hier?
Ik heb de eigenaren niet gezien om ze te vragen hoe het gesleept werd.

Ik gebruik een stijging van 6 inch. Mijn aanhangertong zit ~ 17,5 inch van de onderlip tot de grond op een vlakke ondergrond met het frame waterpas. De bovenkant van mijn ontvanger na "zelfnivellering" is ~ 11,25 inch. Ik ga het opnieuw meten tijdens deze reis. Ik denk dat iets dichter bij 6,5 inch perfect zou zijn, zodat het aanhangerframe perfect waterpas rijdt. Er stond een CAT-weegschaal direct op mijn route voor onze eerste uitje. De eerste keer dat ik CAT-weegschalen gebruikte, maar het was gemakkelijk en nauwkeurig, dus ik ben zeker van de gewichten.

Ik heb gekeken naar de accuaangedreven tongliften, maar maakte me zorgen over de kogeldruk. Ik vraag me af waarom iemand gewoon een moer op de krukasarm kan lassen (nadat hij het grootste deel ervan heeft afgesneden) en dan een 20v-boormachine of slagschroevendraaier kan gebruiken, zoals mensen doen met de stabilisatoren op elke hoek.

Ik ga een wrijvingsstang toevoegen zodra ik de exacte kogelstijging heb, omdat ik een lipje op de kogelbevestiging moet lassen. Hoewel ik denk dat het ook zonder goed gaat, ging mijn eerste rit door een smalle bergpas met windstoten van 20-30 mph en zwaar vrachtwagenverkeer, en ik dacht dat ik me beter zou voelen over de handling met een antislingerstang. Ik weet niet zeker wat de Santa Cruz daadwerkelijk doet om slingeren te beheersen (zegt iets over remmen), dus het zou ook kunnen helpen.

Ik ben er zeker van genoeg om een reis van noordoost-Tennessee naar Nova Scotia aan te pakken, hopelijk dit voorjaar.

Zorg goed voor jezelf.
De mijne is 21,5 inch tot de onderkant van de kogel, dus ik heb een veel hogere stijging nodig, 9 inch lijkt waterpas te zijn, misschien 10 inch maar dichtbij genoeg. Ik ben niet verliefd op deze stijging, maar aangezien de TT nu standaard een liftkit van 3 inch heeft, is het wat het is, en ik zal ermee omgaan. Ik gebruik momenteel geen slingercontrole; mijn oorspronkelijke plan was WD en slinger in één, maar met unibody kun je geen WD-systeem gebruiken, dus dat deed me besluiten om af te wachten en te zien hoe het sleepte, voordat ik besloot of ik slingercontrole nodig heb. Tot nu toe (slechts één reis van 420 mijl van de dealer naar huis en ik heb de behoefte nog niet gevoeld, of zelfs maar de behoefte om de remregelaar aan te tikken.

Uw kogeldruk is meer dan prima IMO, u zit onder de 400, ik zit ruim boven de 500 en voel me nog steeds op mijn gemak, dus het is allemaal relatief. Dat gezegd hebbende, ik zou me helemaal geen zorgen maken over het verlichten van uw tong. De mijne daarentegen, ik moet misschien gewoon blijven slepen zonder propaan of vers water en bij mijn bestemming bijvullen om het te houden waar het is, en het dit weekend officieel wegen, zodat ik 100% zeker weet wat het werkelijke gewicht is ;-)

Jack

De mijne is 21,5" tot de onderkant van de kogel, dus ik heb een veel hogere stijging nodig, 9" lijkt waterpas te zijn, misschien 10" maar dichtbij genoeg. Ik ben niet verliefd op deze hoeveelheid stijging, maar aangezien de TT nu een 3" liftkit standaard heeft, is het wat het is, en ik zal ermee omgaan. Ik gebruik momenteel geen slingeringcontrole; mijn oorspronkelijke plan was WD en slingering in één, maar met unibody kun je geen WD-systeem gebruiken, dus dat deed me besluiten om af te wachten en te zien hoe het sleepte, voordat ik besloot of ik slingeringcontrole nodig heb. Tot nu toe (slechts één reis van 420 mijl van de dealer naar huis en ik heb de behoefte niet gevoeld, of zelfs maar de behoefte om de remregelaar aan te tikken.

Uw kogeldruk is meer dan prima IMO, u zit onder de 400, ik zit ruim boven de 500 en voel me nog steeds comfortabel, dus ik veronderstel dat het allemaal relatief is. Dat gezegd hebbende, zou ik me helemaal geen zorgen maken over het verlichten van uw kogel. De mijne daarentegen, ik moet misschien gewoon blijven slepen zonder propaan of vers water en bij mijn bestemming bijvullen om het te houden waar het is, en het dit weekend officieel wegen, zodat ik met 100% zekerheid weet wat het werkelijke gewicht is ;-)

Jack
Ik had geen problemen met sturen (WDH zet meer neerwaartse kracht op de vooras) en heb niet het gevoel dat een WDH me veel zou helpen.

Blij te horen dat uw sleep van 420 mijl goed is gegaan, veel succes met uw volgende reis en weging.

Net de truck teruggekregen van een offroad-winkel in Pearland. Ging voor de Draw-Tite trekhaak, en de man bij de balie merkte op dat hij het goed vond dat er een lipje was voor de 7-pins beugel. Verder ben ik voor Curt gegaan en heb ik de Spectrum-knop op de plek laten plaatsen waar iedereen hem meestal heeft.

Wat heb ik niet? Een aanhanger, lol.

Ik koos voor de Draw-Tite trekhaak, en de man achter de balie merkte op dat hij het handig vond dat er een lipje was voor de 7-pins beugel.
Dat was een van de redenen waarom ik hem koos.

Om deze aan dat lipje te bevestigen, heb je dit nodig: Connector Mounting Bracket voor 7-Way USCAR Socket Ik gebruikte M5-.80 x 16 pan phillips machinebouten met M5-.80 nylon inzet borgmoeren om hem te bevestigen.

1,021 - 1,040 of 1,085 Posts